Ciasto straciatella z malinami

Dawno mnie tu nie było, oj dawno. Stety niestety od kiedy pracuję mam mniej czasu na prowadzenie bloga. Każdą wolną chwilę spędzam z moją rodzinką. Ubolewam nad tym, że tak mało, a nawet wcale…Wam nie przekazuję przepisów. Jest tego jednak nadal wiele. Uwielbiam gotować więc nadal mimo wszytko nowe i pyszne przepisy się tworzą.Tylko doba jest za krótka i zasypiam szybko wieczorami zanim zdążę co kolwiek tu napisać.

Dzisiaj jednak jestem naładowana  emocjami i nie chce mi się spać, a mąż padł po dzisiejszym dawce biało-czerwonej adrenaliny więc jestem i piszę 😉

Z okazji urodzin mojej ukochanej Mamusi, Dnia Ojca i meczu… zrobiłam znakomite ciasto w odcieniach zwycięstwa.

Obłędnie delikatne, mało słodkie i puszyste.20160625_183613

 Ciasto:
– 5 jajek
– 200g mąki
– 150g masła
– 90g brązoweo cukru
– 2 łyżki kakao
– 75g gorzkiej czekolady
– 60ml mocnej zaparzonej kawy
– łyżeczka proszku do pieczenia
– 3 łyżki mleka
– 100g śmietany 18%

 

 Margarynę topimy i dodajemy połamaną na kawałki czekoladę. Mieszamy, aż całkowicie się rozpuści. Lekko studzimy. Jajka ubijamy z cukrem i dodajemy stopioną czekoladę. Kakao mieszamy z przecedzoną kawą, śmietaną i mlekiem. Dodajemy do jajek. Na koniec wsypujemy przesianą mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia. Dokładnie mieszamy.
Ciasto przelewamy na przygotowaną blaszkę i pieczemy ok. 45min w temp. 165st. Ostudzone przepoławiamy.
                              Masa:
– 250g serka mascarpone
– 600ml śmietanki 30%
– 60g mlecznej czekolady
– 60g gorzkiej czekolady
– 3 łyżki cukru pudru,
– 600g świeżych malin
 Śmietankę ubijamy na sztywno, pod koniec ubijania dodajemy cukier puder. Dodajemy serek mascarpone, chwilę ucieramy do połączenia się składników. Dodajemy posiekaną gorzką i mleczną czekoladę. Dokładnie mieszamy.
Na pierwszy blat ciasta wykładamy 1/3 kremu, rozkładamy 3/4 malin, smarujemy znowu 1/3 kremu i przykrywamy drugim blatem ciasta. Na wierzchu rozsmarowujemy resztę kremu, układamy resztę malin i posypujemy czekoladą.

 

Mega deser. Ciasto wyśmienite i lekkie. Odpowiednie na każdą okazję. Szybko się robi i szybko znika. Ładnie wygląda więc na każde przyjęcie wpasowuje się idealnie.

 

Mam nadzieję, że Wam posmakuje.

 

 

Smacznego!

 

Skomentuj

