Zupa z cukinii

Zwariowałam na punkcie tej zupy. Jedna z lepszych zup cukiniowych jakie jadłam. Przyjemny delikatny smak, ale nie jest mdły i do tego czosnkowe grzanki…Pychota!
Przepis wpadł mi w oko przez przypadek na jakiejś stronie. Sama nie wiem co mnie skłoniło akurat do tego przepisu, ale nie żałuję swojej decyzji.

20160225_135432

Składniki:
– łyżka oleju
– 2 cukinie
– 2 ząbki czosnku
– sól morska i świeżo zmielony pieprz
– około litra bulionu
– czubata łyżka suszonego oregano
– 2 łyżki oliwy z oliwek

bagietka
czosnek
pestki dyni

Cukinię myjemy, odkrajamy końcówki i kroimy w kostkę.
W garnku rozgrzewamy olej i wrzucamy cukinię wraz z dwoma rozgniecionymi ząbkami czosnku. Solimy i pieprzemy i podsmażamy przez kilku minut.
Gdy cukinia puści wodę, dolewamy bulion i dodajemy oregano.
Gdy będzie już miękka, blendujemy ją.
Na koniec dodajemy oliwę z oliwek i ewentualnie przyprawiamy do smaku.
Podajemy zupkę posypaną uprażonymi pestkami dyni z grzankami natartymi czosnkiem.

20160225_135502

Kolejna zupka, którą moja córeczka wcina w mgnieniu oka i nawet nie przeszkadza Jej zielony kolor. Najważniejsze, że smakuje, ale wydaje mi się, że nie mogło być inaczej. Cukiniowa zupka jest obłędna.

Smacznego!

Skomentuj

