Leśny mech

Dzień Kobiet to ważny dzień. Zawsze u nas wygląda wyjątkowo. Chciałam więc w ten piękny dzień, zwłaszcza, że mieliśmy gości, upiec coś nowego. Wpadłam więc na pomysł zrobienia jakże modnego ciasta o nazwie „Zielony mech”. Chociaż nazwy są różne.

DSC_0765

Faktycznie ten zielony szpinakowy kopiec robi wrażenie wizualne. Smaczne też jest oczywiście. Wszystkim smakowało, ale mnie osobiście nie zachwyciło. Według mnie, prócz wyglądu nie powala na kolana. Chyba drugi raz go nie zrobię.

DSC_0763

Składniki:

– 450g drobnego mrożonego szpinaku
– 1 szklanka cukru
– 3 jajka
– 1 szklanka oleju
– 2 szklanki mąki krupczatki
– 3 łyżeczki proszku do pieczenia
– 500ml. śmietany 36%
– 2 śmietan-fixy
– cukier wanilinowy
– borówki i maliny

DSC_0764

Rozmrażamy szpinak i odsączamy z wody. Miksujemy jajka z cukrem, wlewamy powoli olej dalej mieszając. Wsypujemy mąkę z proszkiem do pieczenia. Po połączeniu całej masy dodajemy szpinak i mieszamy łyżką. Wlewamy do formy i pieczemy ok. 1godz. do „suchego patyczka” w temp. 180 °C.
Po wystudzeniu obciąć nożem wierzch ciasta i rozdrobnić w misce.
Ubić śmietanę dodając pod koniec śmietan-fixy z cukrem wanilinowym i odrobiną cukru pudru. Do śmietany dodajemy kawałki malin i borówek i mieszamy delikatnie. Na ciasto wyłożyć ubitą pianę, posypać okruszkami ciasta i obłożyć owocami leciutko dociskając je dłonią.

DSC_0766

DSC_0767

Wrażenie robi bez dwóch zdań. Ja zjadłam jeden kawałek bez żadnych emocji, ale moja cała rodzinka i goście się zajadali i wzdychali w zachwycie. Więc ogólnie polecam.

Smacznego 🙂

Skomentuj

