Gotowane udka w orzechowej panierce

Bardzo często robię zupy na udkach kurczaka. Nie zawsze jednak były zjadane więc stwierdziłam, że marnowanie mięska musi się skończyć. Zaczęłam je wykorzystywać na obiad kolejnego dnia…

DSC_0312

Składniki:

– 4 ugotowane udka z kurczaka
– 2 jajka
– łyżeczka musztardy
– pół szklanki bułki tartej
– 2 łyżki orzechów laskowych
– pół łyżeczki rosołku w proszku
– pół szkl. mąki
– 2 łyżki masła
– olej

Zdejmujemy skórę z kurczaka. Osuszamy mięso. Orzechy siekamy i łączymy z bułką tartą.
Jajka roztrzepać i dodać musztardę i rosołek.
Mięso obtaczamy w mące, jajku i bułce z orzechami.
Smażymy na rozgrzanym oleju z masłem z obu stron na złoty kolor.
Odsączamy z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniku.

DSC_0311

Podajemy z ziemniakami i ulubioną surówką. W moim przypadku była to własnej roboty papryka.

Obiadek wyśmienity. Od czasu, kiedy pierwszy raz go przygotowałam, mój mąż nie chce jeść kurczaka pod inną postacią.
Koniecznie wypróbujcie i dajcie znać, jak Wam smakowało.

Smacznego!

Skomentuj

